REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego”
§ 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych
i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
- Projekt realizowany jest przez Powiat Grójecki z siedzibą w Grójcu przy ulicy Piłsudskiego 59 (Lider Projektu) oraz Partnerów: MANZANA Fundacja Rozwoju Umiejętności Psychologicznych (Partner nr 1); Cech Rzemiosł Różnych
i Przedsiębiorczości w Pułtusku (Partner nr 2), na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.01.02-14-322/09-00 zawartej w dniu 22.07.2010 r. z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych – pełniącą rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia.
- Działania realizowane są na terenie Powiatu Grójeckiego na rzecz Beneficjentów Ostatecznych spełniających warunki uczestnictwa określone w § 5.
- Projekt realizowany jest od 1 lipca 2010 do 30 kwietnia 2012 roku.
- Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz podejmowanie decyzji dotyczących realizacji projektu pozostaje w gestii Zarządu Powiatu oraz Kierownika Projektu.
§ 2
Słownik pojęć
- Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Projekt - projekt „Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego” realizowany zgodnie z umową nr UDA-POKL.09.01.02-14-322/09-00 zawartą w dniu 22.07.2010 r. z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych – pełniącą rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia;
- Realizator projektu – Powiat Grójecki (Lider Projektu); MANZANA Fundacja Rozwoju Umiejętności Psychologicznych (Partner nr 1); Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Pułtusku (Partner nr 2).
- Wnioskodawca - Powiat Grójecki.
- Beneficjent Ostateczny/uczestnik - osoba zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, bezpośrednio korzystająca z wdrażanej pomocy w ramach projektu;
- EFS- Europejski Fundusz Społeczny;
- PO KL – Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
- LO – Liceum Ogólnokształcące.
- SOSW – Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy.
§ 3
Założenia projektu
- 1. Celem projektu jest stworzenie warunków równych szans edukacyjnych uczniów szkół kształcenia ogólnego oraz szkół specjalnych ze wsi i małych miast poprzez udzielenie wsparcia dla osób napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym, utrudniające lub uniemożliwiające dostęp do usług edukacyjnych. Projekt będzie służył wzmocnieniu atrakcyjności i podniesieniu jakości oferty edukacyjnej ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji oraz wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.
Cele projektu
- wyrównanie szans edukacyjnych uczniów pełnosprawnych z LO i niepełnosprawnych
z SOSW z powiatu grójeckiego;
- integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych dzięki wspólnym imprezom z uczniami z LO
- poprawa szans rozwoju zawodowego młodzieży poprzez zajęcia dodatkowe, doradztwo psychologiczne i zawodowe;
- edukacja integracyjna dzięki wspólnym wyjazdom uczniów z SOSW i LO;
- budowanie świata przyjaznego uczniom niepełnosprawnym;
Cele szczegółowe
- wdrożenie programów rozwojowych szkół (zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne uwzględniające rozwój umiejętności kluczowych);
- rozwijanie zainteresowania uczniów (języki obce, ICT i zagadnienia matematyczno-przyrodnicze);
- dostosowanie kompetencji przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy;
- integracja środowiska oświaty ponadgimnazjalnej powiatu grójeckiego;
- motywowanie nauczycieli do wspólnych inicjatyw edukacyjnych;
- zwiększenie poziomu umiejętności psychospołecznych uczniów bez względu na ich poziom intelektualny i sprawność ruchową;
- zapewnienie opieki psychologicznej uczniom z problemami w nauce i zagrożonych wypadnięciem z systemu oświaty oraz poprzez doradztwo zawodowe wczesne zidentyfikowanie uczniów zagrożonych lub mogących mieć problemy ze znalezieniem się na studiach wyższych
- 2. Projekt obejmuje wsparcie poprzez uczestnictwo w następujących zajęciach pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych:
a) zajęcia z języka angielskiego o łącznej liczbie 1080 godzin, realizowanych w 3 LO dla 12 grup 10 osobowych:
Liczba uczestników: 120 osób (12 grup 10 osobowych):
- 6 grup 10-osobowych w Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu,
- 3 grupy 10-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w N. Mieście n/P,
- 3 grupy 10-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Warce.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 90 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 1080 godzin lekcyjnych dla dwunastu grup.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 20 godzin dla każdej grupy,
- w roku 2011 – po 60 godzin dla każdej grupy,
- do 30 kwietnia 2012 r. po 10 godzin dla każdej grupy.
b) zajęcia z matematyki o łącznej liczbie 1080 godzin, realizowanych w 3 LO dla 12 grup 10 osobowych:
Liczba uczestników: 120 osób (12 grup 10 osobowych):
- 6 grup 10-osobowych w Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu,
- 3 grupy 10-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w N. Mieście n/P,
- 3 grupy 10-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Warce.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 90 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 1080 godzin lekcyjnych dla dwunastu grup.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 20 godzin dla każdej grupy,
- w roku 2011 – po 60 godzin dla każdej grupy,
- do 30 kwietnia 2012 r. po 10 godzin dla każdej grupy
c) zajęcia z języka niemieckiego i rosyjskiego o łącznej liczbie 540 godzin realizowanych w 3 LO dla 6 grup 10 osobowych:
Liczba uczestników: 60 osób (6 grup 10 osobowych):
- jedna grupa 10-osobowa – język rosyjski – w Liceum Ogólnokształcącym
w Grójcu;
- jedna grupa 10-osobowa – język rosyjski – w Liceum Ogólnokształcącym
w N. Mieście n/P;
- jedna grupa 10-osobowa – język rosyjski – w Liceum Ogólnokształcącym
w Warce;
- jedna grupa 10-osobowa – język niemiecki – w Liceum Ogólnokształcącym
w Grójcu,
- jedna grupa 10-osobowa – język niemiecki – w Liceum Ogólnokształcącym
- w N. Mieście n/P,
- jedna grupa 10-osobowa – język niemiecki – w Liceum Ogólnokształcącym
w Warce.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 90 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 540 godzin lekcyjnych dla sześciu grup.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 20 godzin dla każdej grupy,
- w roku 2011 – po 60 godzin dla każdej grupy,
- do 30 kwietnia 2012 r. - po 10 godzin dla każdej grupy
d) zajęcia ICT na poziomie podstawowym dla klas pierwszych o łącznej liczbie 270 godzin skierowane dla uczniów LO Grójec (1 grupa 10 osobowa) i LO Warka (2 grupy 10 osobowe);
Liczba uczestników: 30 osób (3 grupy 10 osobowe):
- jedna grupa 10 - osobowa w Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu
- dwie grupy 10 – osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Warce
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 90 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 270 godzin lekcyjnych dla trzech grup.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 20 godzin dla każdej grupy,
- w roku 2011 – po 60 godzin dla każdej grupy,
- do 30 kwietnia 2012 r. - po 10 godzin dla każdej grupy
e) kurs ECDL
Liczba uczestników: 40 osób (4 kursy po 10 osób):
- dwa kursy 10 – osobowe dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego z Nowego Miasta n/P.
- dwa kursy 10 – osobowe dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego z Grójca
Rozpoczęcie kursów:
- kursy dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego z Nowego Miasta n/P. rozpoczną się w I kwartale 2011 r. drugi kurs pod koniec III kwartału 2011 r
- kursy dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego z Grójca rozpoczną się jeden kurs pod koniec III kwartału 2011 r., drugi na początku I kwartału 2012 r.
Każdy kurs szacunkowo będzie trwał 100 godzin.
f) warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego o łącznej liczbie 408 godzin realizowanych w 3 LO i 2 SOSW dla 68 grup 15 osobowych;
g) indywidualne konsultacje psychologiczne z zakresu doradztwa zawodowego o łącznej liczbie 180 godzin/ po 2 godziny dla ucznia który zgłosi Koordynatorowi ds. Monitoringu i Rekrutacji lub trenerowi prowadzącemu warsztaty potrzebę dodatkowej konsultacji.
Liczba uczniów z każdego liceum będzie proporcjonalna do liczby uczniów
w danej szkole:
- LO Grójec – 45 uczniów;
- LO Warka – 23 uczniów;
- LO Nowe Miasto n/P – 22 uczniów.
Indywidualne konsultacje psychologiczne z zakresu doradztwa zawodowego będą skierowane wyłącznie dla uczniów którzy byli na warsztatach z zakresu doradztwa zawodowego i warsztatach umiejętności poszukiwania pracy i autoprezentacji.
h) warsztaty umiejętności poszukiwania pracy i autoprezentacji łącznej liczbie
408 godzin realizowanych w 3 LO oraz 2 SOSW dla 68 grup 15 osobowych,
i) zajęcia dla uczniów z SOSW w ramach 5 modułów: rozwijanie zainteresowań
i uzdolnień, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, terapii logopedycznej, zajęć korekcyjno-sportowych i muzykoterapii:
MODUŁ 1: Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień:
Liczba uczestników: 30 osób (6 grup 5 osobowych):
- 3 grupy 5 osobowe w SOSW w Jurkach
- 3 grupy 5 osobowe w SOSW w Nowym Mięście n/P.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 135 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 810 godzin lekcyjnych.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 30 godzin dla każdej grupy
- w roku 2011 – po 90 godzin dla każdej grupy
- do 29 lutego 2012 r. – 15 godzin dla każdej grupy
MODUŁ 2: Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Liczba uczestników: 30 osób (6 grup 5 osobowych):
- 3 grupy 5 osobowe w SOSW w Jurkach
- 3 grupy 5 osobowe w SOSW w Nowym Mięście n/P.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 135 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 810 godzin lekcyjnych.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 30 godzin dla każdej grupy
- w roku 2011 – po 90 godzin dla każdej grupy
- do 29 lutego 2012 r. – 15 godzin dla każdej grupy
MODUŁ 3: Zajęcia z terapii logopedycznej:
Liczba uczestników: 20 osób (4 grup 5 osobowych):
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Jurkach
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Nowym Mięście n/P.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 135 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 540 godzin lekcyjnych.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 30 godzin dla każdej grupy
- w roku 2011 – po 90 godzin dla każdej grupy
- do 29 lutego 2012 r. – 15 godzin dla każdej grupy
MODUŁ 4: Zajęcia korekcyjno – sportowe:
Liczba uczestników: 20 osób (4 grup 5 osobowych):
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Jurkach
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Nowym Mięście n/P.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 135 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 540 godzin lekcyjnych.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 30 godzin dla każdej grupy
- w roku 2011 – po 90 godzin dla każdej grupy
- do 29 lutego 2012 r. – 15 godzin dla każdej grupy
MODUŁ 5: Zajęcia z muzykoterapii:
Liczba uczestników: 20 osób (4 grup 5 osobowych):
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Jurkach
- 2 grupy 5 osobowe w SOSW w Nowym Mięście n/P.
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 135 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 540 godzin lekcyjnych.
Liczba godzin do przeprowadzenia:
- do końca roku 2010 – po 30 godzin dla każdej grupy
- w roku 2011 – po 90 godzin dla każdej grupy
- do 29 lutego 2012 r. – 15 godzin dla każdej grupy
Łącznie 3 240 godzin dla 24 grup 5 osobowych;
j) koła zainteresowań: dziennikarskie, recytatorsko-teatralne i chóru realizowane
w LO Grójec oraz koła zainteresowań: dziennikarskie, recytatorsko-teatralne realizowane w LO Warce o łącznej liczbie 480 godzin dla grup 15 osobowych:
Liczba uczestników: 75 osób (5 Kół 15 osobowych):
- jedno Koło Dziennikarskie 15-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu,
- jedno Koło Dziennikarskie 15-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Warce,
- jedno Koło Recytatorsko-Teatralne 15-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym
w Grójcu,
- jedno Koło Recytatorsko-Teatralne 15-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym
w Warce,
- jedno Koło Chóru 15-osobowe w Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu
Liczba godzin do przeprowadzenia dla każdej grupy wynosi 96 godzin lekcyjnych przy czym 1 godzina lekcyjna wynosi 45 minut zegarowych, łącznie 480 godzin lekcyjnych 5 Kół.
Liczba godzin do przeprowadzenia do końca roku 2010:
- Koło Dziennikarskie w LO Grójec – 24 godziny
- Koło Dziennikarskie w LO Warka – 24 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Grójec – 16 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Warka – 16 godzin
- Chór w LO Grójec – 16 godzin
Liczba godzin do przeprowadzenia w roku 2011:
- Koło Dziennikarskie w LO Grójec – 64 godziny
- Koło Dziennikarskie w LO Warka – 64 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Grójec – 72 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Warka – 72 godzin
- Chór w LO Grójec – 64 godzin
Liczba godzin do przeprowadzenia do 29 lutego 2012 r.:
- Koło Dziennikarskie w LO Grójec – 8 godziny
- Koło Dziennikarskie w LO Warka – 8 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Grójec – 8 godziny
- Koło Recytatorsko-Teatralne w LO Warka – 8 godzin
- Chór w LO Grójec – 16 godzin
k) 10 wyjazdów integracyjnych do kina i teatru przez 3 semestry dla 25 uczniów z 3 LO oraz 10 uczniów z 2 SOSW;
l) 6 wyjazdów integracyjnych przez 3 semestry do muzeów w Warszawie
dla 25 uczniów z 3 LO oraz 10 uczniów z 2 SOSW;
m) wyjazd integracyjny: wakacyjno - warsztatowy języka angielskiego
dla 16 wyróżniających się uczniów w ramach wszystkich zajęć w projekcie z 3 LO, oraz terapeutyczno – rehabilitacyjny dla 20 uczniów z 2 SOSW;
n) wyjazdy uczniów ze SOSW w Jurkach i Nowym Mieście n/P. na basen do Spały
i Grójca: 55wyjazdów przez 4 semestry;
- o) warsztaty przełamujące stereotypy myślenia o osobach niepełnosprawnych realizowanych w 3 LO,
p) 2 wyjazdy edukacyjno – warsztatowe do Parku Dinozaurów do Bałtowa dla uczniów
z SOSW w Jurkach i Nowym Mieście n/P;
q) warsztaty „Jestem potrzebny” dla uczniów ze SOSW w Jurkach i Nowym Miecie n/P.
r) 4 wyjazdy integracyjne dla uczniów z 3 LO i 2 SOSW do ZOO do Warszawy
- 3. Zajęcia będą się odbywały w trzech Liceach Ogólnokształcących leżących na terenie Powiatu Grójeckiego: LO Grójec, LO Nowe Miasto n/Pilicą, LO Warka oraz w dwóch Specjalnych Ośrodkach Szkolno - Wychowawczych w Jurkach i Nowym Mieście n/Pilicą.
- 4. Nauczyciele/trenerzy prowadzący zajęcia w porozumieniu z Koordynatorami ds. Monitoringu i Rekrutacji, Specjalistą ds. Organizacji Szkoleń oraz Koordynatorem ds. Doradztwa Zawodowego – opracują programy i harmonogramy zajęć realizowanych w danej szkole.
§ 4
Zasady rekrutacji
- 1. Rekrutację uczestników Projektu prowadzić będą Koordynatorzy ds. Monitoringu i Rekrutacji w danej szkole wspólnie z Kierownikiem Projektu.
- 2. Rekrutacja odbędzie się w terminie od 6 do 17 września 2010 r., a dodatkowa rekrutacja może się odbyć od 5 do 16 września 2011 r.
- 3. Rekrutacja uczestników do Projektu odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans.
- 4. Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) złożenie przez ucznia zgłoszenia w udziale w danych zajęciach z wyłączeniem zajęć warsztatowych oraz wyjazdów integracyjnych i na basen;
b) podjęcie decyzji o zakwalifikowaniu do Projektu w formie protokołu z rekrutacji;
c) poinformowanie ustne uczestnika o zakwalifikowaniu do udziału w Projekcie;
d) wypełnienie i złożenie przez ucznia Karty Uczestnictwa w Projekcie „Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego” najpóźniej do dnia rozpoczęcia pierwszych zajęć,
- 5. Potwierdzeniem uczestnictwa będzie wpisanie ucznia na listę osób zakwalifikowanych do danych zajęć/kursu w ramach realizowanego projektu.
- 6. Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie, będą umieszczone na liście rezerwowej.
- 7. W przypadku rezygnacji Beneficjenta Ostatecznego z udziału w Projekcie, osoby z list rezerwowych otrzymają propozycję przystąpienia do Projektu.
- 8. Na wyjazdy integracyjne i na basen będą mogli jechać uczniowie którzy:
- systematycznie uczęszczają na zajęcia,
- brana będzie pod uwagę opinia nauczyciela dotycząca zaangażowania ucznia w czasie zajęć;
- 9. W przypadku braku chętnych na wyjazdy integracyjne i na basen wśród uczniów biorących udział w projekcie, na wyjazdy te mogą zostać zgłoszeni pozostali uczniowie nieuczestniczący w projekcie w danej szkole, którzy wypełnią i złożą Kartę Uczestnictwa w Projekcie „Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego”
§ 5
Warunki uczestnictwa w Projekcie
- 1. W Projekcie mogą uczestniczyć osoby, które:
a) zamieszkują na terenach wiejskich i miejscowościach poniżej 25 tys. mieszkańców;
b) uczęszczają do jednej z następujących szkół:
- Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu;
- Liceum Ogólnokształcącego w Warce;
- Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Mieście n/P;
- Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Jurkach;
- Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nowym Mieście n/P;
c) złożą Koordynatorowi ds. Monitoringu i Rekrutacji zgłoszenie do uczestnictwa w zajęciach;
d) złożą poprawnie wypełnioną Kartę Uczestnictwa w Projekcie „Uczmy się razem i integrujmy - lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego”,
- 2. O przyjęciu do Projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
- 3. Jeden uczeń może brać udział w kilku formach wsparcia
§ 6
Uprawnienia i obowiązki uczestników Projektu
- 1. Każdy Beneficjent Ostateczny ma prawo do:
a) udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował;
b) zgłaszania uwag do zajęć, w których uczestniczy;
c) korzystania z dostępnych materiałów i pomocy dydaktycznych;
d) otrzymania certyfikatu ukończenia zajęć/kursu o ile przystąpił i zdał egzamin/test końcowy;
e) otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach w przypadku gdy nie przystąpił do egzaminu/testu lub nie zdał egzaminu/testu;
f) otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie na zajęciach warsztatowych.
- 2. Każdy Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do:
a) złożenia dokumentów potwierdzających uczestnictwo w Projekcie;
b) potwierdzenia, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i go akceptuje;
c) aktywnego i systematycznego udziału w zajęciach;
d) potwierdzania swojej obecności na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych – w
formie złożenia podpisu na liście obecności;
e) wypełnienia ankiet oceniających oraz innych dokumentów służących bezpośrednio
monitoringowi, kontroli i ewaluacji Projektu;
f) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze
uczestnictwo w Projekcie.
- 3. Każdy Beneficjent Ostateczny ma prawo do nieodpłatnego udziału w Projekcie.
§ 7
Zasady rezygnacji z udziału w Projekcie
- Uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
a) samodzielnej rezygnacji uczestnika, który powiadamia Koordynatora ds. Monitoringu i Rekrutacji;
b) na wniosek Koordynatora ds. Monitoringu i Rekrutacji, uzasadniony rażącym naruszaniem zasad uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych m.in.: długotrwałą absencją na zajęciach;
c) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie.
- Koordynator ds. Monitoringu i Rekrutacji w danej szkole informuje Kierownika Projektu o rezygnacji ucznia. Kierownik Projektu wspólnie z Koordynatorem ds. Monitoringu i Rekrutacji w danej szkole rekrutują do projektu pierwszą w kolejności osobę z listy rezerwowej, zakwalifikowaną do zastąpienia osoby, która zrezygnowała.
- W razie nie wyrażenia zgody na udział w projekcie osoby wskazanej z listy rezerwowej, proponuje się następną w kolejności.
- Realizator Projektu przewiduje utworzenie list uczestników rezerwowych lub dodatkową rekrutację.
§ 8
Zasady monitoringu i kontroli
- Zgodnie w wymogami Projektu wszyscy Beneficjenci Ostateczni podlegają procesowi
monitoringu i kontroli.
- Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji
Projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli Projektu.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
- Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Kierownika
Projektu.
- Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu.
- Aktualna treść niniejszego regulaminu jest dostępna w Biurze projektu, szkołach biorących udział w Projekcie oraz na stronie internetowej Projektu.